Jump to content

HolyBobpilgrimage

Members
  • Content Count

    1,134
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by HolyBobpilgrimage

  1. Yeah I have no qualms with how hoiberg runs practice with the FTs and suicides (running the court punishments). After all, he's historically one of the best shooters in the nba and at the line. So idk, only explanation is the husker jinx; maybe there's a series of cabals of witches out there constantly casting this curse on us. Otherwise, getting better at free throws is very simple: nash's method: lots of volume of practice with good mechanics, playing little FT games to make it interesting, that's it. If you have good mechanics as a shooter you're probably a good shooter from the
  2. Merry Christmas, people! Have some hot chocolate on me. Love hoiberg's huskers, enjoy the little things they do right, i know I do. I believe! Neb 74 Michigan 70
  3. The sheer balance between our roster in scoring / focus on assisting and the extra pass... I LOVE it. Gimme more. You're probably not getting hero ball much this year which is satisfying as all hell. teddy came through tonight, he's a player I already love and adopt as our nebraska son, I feel like he's the glue guy and soon to be fan favorite. Frustrating sometimes but the kid has no fear, his confidence is important on a nebraska program that has history of weak willed surrender. Your point is well taken; the team simply has enough talent and a system in place now to pass it around and
  4. Yep thor is super talented and an offensive piece we can use esp when guys are out with foul trouble or with second wave guys. The thing is, he needs to get those offensive reps now so he can learn to carry the offense a bit when we need him late in games. I like his flashes I've seen
  5. Yeah, that was going through my head too, I heard the same thing, that the conference teams use the same sound file. I agree with the conf that there needs to be regulation on sound levels, but that doesn't mean then need the same file... Why don't they mix a lot of those home crowd noises? We have so many talented people in the program who could mix this up with some work. They could still then limit the volume to a level
  6. C'mon on husker program... Please Please do something about that horrible shrill piped in crowd noise. I KNOW with all our great crowds + the big ten conference that there's a better sound file floating out there available. Do better.
  7. good news is that the scoring... and I hope its getting closer to being relevant and useful in the Big ten play... is getting there, quickly. a lot of things to like from yesterday and today as well. that scoring will help legitimize the small game we seem to be hoiberging in our gameplan. need that big guy though still, like you say norm. thats my "expert" opinion, fwiw. lol
  8. cant even be mad at that shot, that lil dude fkin nailed it with a rainbow arc over banton's fingers. think it even dribbled off delano's finger a bit. bow and leave. learning game. damn. cant keep taking losses as "experience" though.
  9. yeah, I agree. although for some stretches of the second half, mcneese played some really solid lockdown defense, believe it or not. adversity helps growth, and tomorrow with nevada gives us (according to Kenpom) an even matchup challenge.
  10. Did a little light edit work for the roster this year. Pretty excited to see them on the court. We have a thing for guys with long names, whoo!
  11. ...is there a more German- sounding name? Love what I've been able to dig up on him on tape so far. The kid is promising.
  12. Yeah, I think we'll be fine and score points regardless, which by itself is a huge sigh of relief for husker fans after the last few years. And we finally have some size, although its swiss army size (as fred likes to build his teams; he finally has the construction he likes[and I like]) and not 7 footers. The difference between being good and Great this year will hinge on how we attack in the half court and scheme teams... because I think most of the time we will have the fast break on lock down. damn, I cant wait to see that first teddy-delano-trey fast break!!
  13. Super cool. This ticks a lot of stat dork boxes for me and combines with my gamer as well. I remember seeing a lot of things done like this in the past couple years in games like 2k and ncaa 14, amongst others. Love it. What else they gonna do? Unless you have your own hoop you arent getting basketball training done anyway, it's just some weight and cardio.
  14. Holy crap, that picture! At times in this nightmare year things feel deja vu to another era and another pandemic, and no more so illustrated than in this picture, it seems like it could be taken today if people were ballsy /stupid but also wearing masks completely, as if for a stunt (?)
  15. This roster is so exciting, I'm hoping that we're seeing the roster building that coach fred is known for. The irony is that if we do get basketball, we may see one of our better teams in recent years, but not in person.
  16. I also think that the difficulty presented in basketball in keeping it safe indoors, and testing teams every day to keep teams from spreading it is critical. Have no doubt it could work but you have to be very disciplined, which I have little faith in America in that regard, lol. Unfortunate and I'll believe until we prove it's not possible... but you have to be tedious in your attention to detail and sterile environments, etc
  17. Yeah, and even with outdoor I think it's becoming obvious that if we arent on a grand death pact, all sports in this cursed nation are likely going to either be cancelled (not likely here) or follow some European models like in Germany where there are no fans in stands, and more creative solutions for fan representation are explored. I dont mind empty stands if they can pump noise in and TV is still not a horrible experience; big soccer fan and it has worked out just fine (even if a bit depressing); I'm just curious if it's possible in football. Its definitely possible in basketball if soccer
  18. Yes. The toughest survive, and Nebraska and Wisconsin kids trump Ohio kids. We end up winning an unexpected big ten title. Hows that for a storyline? Lol
×
×
  • Create New...